Company picture

Безпека, чутлива до відповідальності, пояснила: 5 правил безпеки автономного транспортного засобу

Коли ми вчимося керувати автомобілем, ми навчаємось правилам дорожнього руху. Ці правила зазвичай мають дві форми:
1. Явні правила, такі як обмеження швидкості або що робити при знаку зупинки.
2. Неявні правила, які часто мають культурний характер і сильно залежать від здорового глузду, такі як дотримання безпечної дистанції і безпечне водіння за різних умов.

Для автономного транспортного засобу (АТЗ) дотримуватися явних правил легко. АТЗ ніколи не перевищить обмеження швидкості і завжди зупинятиметься перед знаком зупинки. Розуміння та дотримання неявних правил складніше. Саме визначення правил є частиною загального розуміння прийнятних практик водіння, що забезпечує безпеку функціонування транспортної системи.

Отже, чи може машина точно розуміти ці суб'єктивні неявні правила дорожнього руху?
У 2017 р. компанія Mobileye опублікувала науковий документ, в якому презентувала безпеку, чутливу до відповідальності (БЧВ). Математична модель безпеки АТЗ забезпечує основу для переведення цих неявних правил у цифровий формат, щоб автономні автомобілі могли успішно взаємодіяти з людьми-водіями на дорозі.

Хоча відомо, що людям-водіям з різними здібностями (та рівнем здорового глузду, орієнтованим на безпечне керування автомобілем) все ще можуть бути надані права на керування автомобілем, АТЗ потрібно довести набагато більше. Без перевіреного способу демонстрації своєї здатності до безпечного водіння АТЗ ніколи не зможуть виїхати на дороги. Лідери технологій, автовиробники, урядові структури та суспільство повинні разом визначити стандарти безпечного керування автомобілем, а також показник, який можна застосовувати для оцінки та перевірки безпеки АТЗ. З цією метою корпорація Intel створила технологічно нейтральну концепцію БЧВ як точку відліку для галузі, щоб визначити, що саме означає для АТЗ рухатись безпечно.

Прочитавши статтю до кінця, ви зможете краще зрозуміти, що саме являє собою БЧВ, та які правила використовуються при створенні алгоритмів штучного інтелекту АТЗ, які дозволять їм стати повноправними учасниками дорожнього руху.

Джерело: https://newsroom.intel.com/articles/rss-explained-five-rules-autonomous-vehicle-safety/#gs.mmuczw