Company picture

Пасажирський пінг-понг – як системи запобігання зіткненням можуть запобігти травмам, не пов'язаним із зіткненнями

Той, хто багато часу проводив на міських автобусах, знає сценарій - автобус зупиняється, щоб забрати пасажирів, вони починають шукати сидіння і БАМ! Водій з якоїсь причини б'є по гальмах, і дехто з тих пасажирів, хто не встиг сісти, починає літати по салону автобуса. В той час, як це звичайно закінчується низкою сердитих поглядів пасажирів на водія (та, можливо здавленим сміхом з боку пасажирів, які сиділи під час інциденту), частіше ніж ви собі це уявляєте, це закінчується справжніми травмами.
Насправді, дослідження, проведене компанією TRL у 2018 р., показало, що фактично 2/3 усіх травм, яких зазнали пасажири автобусів у Лондоні, відбулося в подіях, які не були пов'язані із зіткненнями. Дослідження, проведені в Ізраїлі у 2004 р., в якому взяли участь 120 пасажирів, які зазнали травм в автобусах, виявили, що понад половина пасажирів була у віці понад 55 років та що більшість травмованих пересувались автобусами по міських маршрутах. 

Вік пасажирів є особливо важливим; у звіті Американської Асоціації Громадського Транспорту за 2004 рік оцінювалось, що до 2030 р. приблизно 70% пасажирів на ринку перевезень США складатимуть люди у віці від 65 років. Проте, ця велика потенційна клієнтська база може не захотіти користуватись громадським транспортом, зокрема, з міркувань безпеки. Насправді, Національний Центр з Питань Перевезень Людей Похилого Віку зазначає, що “Страх перед падінням може зробити користування громадським транспортом для людей похилого віку пов'язаним із значним стресом."

Ці травми не лише відлякують пасажирів, але й можуть обходитись дуже дорого. Відповідно до даних статті, опублікованої в журналі "Public Transport" ("Громадський Транспорт") у 2016 р., травми пасажирам автобусів у Сполученому Королівстві у 2012 р. обійшлись у 139 011 302 фунти стерлінгів (понад 176 млн. USD), при чому майже у половині випадків постраждали пасажири у віці понад 60 років.

Тепер ви можете запитати себе, яким чином травми без зіткнення пов'язані з системою запобігання зіткненням? По-перше, потрібно зрозуміти, що робить система запобігання зіткненням, наприклад Mobileye. 
Основні функції системи:
Моніторинг та попередження в напрямку руху, що дозволяє водіям знати, коли вони знаходяться надто близько до автомобіля, що знаходиться попереду;
Попередження про зіткнення з автомобілем, що знаходиться попереду - яке попереджує водіїв про неминуче зіткнення з автомобілем, що знаходиться попереду;
Попередження про зіткнення з пішоходом або велосипедистом, які попереджають водіїв про неминуче зіткнення з пішоходом або велосипедистом;
Попередження про відхилення зі смуги, яке попереджує водія про зміну смуги руху без увімкнення попереджувальних сигналів;

Індикатор обмеження швидкості, який повідомляє водієві1 про обмеження швидкості і якщо вони перевищують його.
Mobileye також виробляє оптимізовану систему для автобусів під назвою "Shield+®" із додатковими датчиками із функцією моніторингу сліпих зон для забезпечення безпечності великогабаритних транспортних засобів.

Отже, що являє собою зв'язок між запобіганням зіткненням та травмами, не пов'язаними із зіткненнями? Зв'язок між цими поняттями пов'язаний із вдосконаленням поведінки водія. Численні дослідження показали, що просто встановивши систему запобігання зіткненням, водії покращують свої професійні навички. І, очевидно, що покращені навички, такі як дотримання безпечної дистанції до транспортного засобу, що знаходиться попереду, призводять до менш різкого гальмування. Відповідно до даних звіту "Травми, не пов'язані із зіткненнями, в міських автобусах" від 2009 р., прискорення, за яким слідує різке гальмування, призводить до більш тяжких травм серед пасажирів, які стоять, коли вони втрачають рівновагу.

Нещодавній досвід роботи Abellio Group, здається, підтвердив, що запобігання зіткненням та безпека пасажирів йдуть рука об руку. Після встановлення системи запобігання зіткненням Mobileye відбулося значне (на 60 %) скорочення травматизму серед пасажирів в салоні.
Отже, в той час як дедалі більш урбанізований світ повертається до рішень для масових перевезень, для автобусних парків дедалі важливішим стає забезпечення безпеки не лише інших учасників дорожнього руху, але й пасажирів власних автобусів.

Щоб дізнатися більше про те, як захистити свій автобусний парк і пасажирів, зв'яжіться з представником Mobileye.
Джерело: https://blog.mobileye.com/na/collision-avoidance-non-collision-injuries