Company picture

Покращення водійських навичок за допомогою телематики та попереджень у режимі реального часу

Утримання автопарку та управління ним включає в себе величезну кількість задач та, напевно, найбільш важливою з них є уникнення потрапляння ваших транспортних засобів у ДТП (вибачте за каламбур). Це робота, з якою, як здається, у багатьох автопарків є проблема – відповідно до статті, яка нещодавно була опублікована в журналі "Automotive Fleet", 20% транспортних засобів із автопарків щороку потрапляють у зіткнення, що є приголомшливим показником.
І ці зіткнення дорого обходяться. Міністерство праці США дослідило їх фінансовий вплив та визначило, що зіткнення без жертв коштує автопарку в середньому 16 500 доларів США, при наявності травмованих осіб цей показник складає 74 000 доларів США та 500 000 доларів США при наявності загиблих.

Звичайно ж, перший крок у уникненні зіткнень – переконатися, що ваші водії ведуть себе безпечно і відповідально, але як ви це робите?

Фактично, керівники автопарків мають декілька варіантів моніторингу водіїв, такі як:
Камери – як камери, змонтовані назовні, так і камери, встановлені всередині кабіни можуть допомогти вам спостерігати за такою поведінкою, як використання водіями мобільних телефонів або інші відволікання водіїв, надмірне наближення до інших транспортних засобів і т. д., проте процес отримання даних із камер є громіздким. Щоб повністю перевірити водія, який рухається маршрутом протягом 12 годин, потрібно опрацювати 12 годин відеозапису. З іншого боку, камери мають певну перевагу, оскільки можуть визначити винного у випадку ДТП.
Телематика – крім моніторингу місця та маршрутів, багато телематичних систем можуть використовуватися для визначення поведінки, наприклад, різкого гальмування або прискорення та порушення швидкості. Телематика також може визначити, де відбуваються ці події, можливо, вказуючи на проблемні області, яких слід уникати. Крім того, телематика може використовуватись для відстеження дотримання водіями маршрутів. Недолік телематики полягає в тому, що вона не надає негайного зворотного зв'язку, що є проблематичним - не виправляючи або не попереджуючи водіїв на місці, керівники автопарку втрачають можливість уникнути зіткнень, перш ніж вони відбудуться.

Системи запобігання зіткненням – системи запобігання зіткненням, такі як Mobileye, надають декілька способів захисту водіїв. Функція моніторингу ситуації на дорозі попереду попереджає водіїв, коли вони знаходяться надто близько до транспортного засобу, що знаходиться попереду них. Функція попередження зіткнення та попередження зіткнення із пішоходами / велосипедистами попереджає, коли попереду виникає потенційна небезпека. Попередження про зміну смуги руху допомагають запобігти водіям втратити зосередженість та зміститися на іншу смугу руху. Індикатор обмеження швидкості дозволяє водіям дізнатися, коли вони йдуть занадто швидко.

Ці попередження надають водіям негайний зворотний зв'язок, дозволяючи їм виправляти помилки на місці, а не чекати і бачити, коли їх керівник “спіймає” їх. І є вагомі докази того, що цей негайний зворотній зв'язок допомагає водіям привчати себе до більш безпечного керування транспортним засобом. І коли ці водії дійсно бачать і відчувають, що система захищає їх, це може допомогти їм прийняти нову технологію – один керівник автопарку розповідав, що працівники, які довіряли попередженням про зіткнення із транспортним засобом, що знаходиться попереду, вважають, що ці попередження вони отримують вчасно, для того, щоб уникнути зіткнення з іншим транспортним засобом.     

Недоліком систем запобігання зіткненням є те, що їх необхідно підключати до телематичних систем для того, щоб керівники автопарку отримали повний доступ до відповідних даних, проте є потужний аргумент на користь цих систем, що рентабельність інвестицій на придбання та інтеграцію обох систем може бути значною. 

Зверніться до Kvinto Plus для отримання додаткової інформації про те, як змусити системи із запобігання зіткненням працювати на ваш парк.
Джерело: https://blog.mobileye.com/na/telematics-and-real-time-alerts