Company picture

Підсумки IV Міжнародної науково-практична конференції «Безпека на транспорті - основа ефективної інфраструктури: проблеми та перспективи». Частина I

26-27 листопада 2019 р. відбулася IV Міжнародна науково-практична конференція «Безпека на транспорті - основа ефективної інфраструктури: проблеми та перспективи».
Підводячи підсумки роботи учасники конференції рекомендують Підкомітету з безпеки дорожнього руху Комітету з питань транспорту Верховної Ради України, Міністерству інфраструктури, Міністерству внутрішніх справ, Міністерству освіти і науки наступне:
1. Забезпечити участь профільних навчальних закладів України в підготовці та підвищені кваліфікації відповідальних співробітників поліції задля формування у них професійних навичок та вмінь з питань організації та безпеки дорожнього руху.
2. Створити електронну інтерактивну мапу аварійності та стану дорожнього покриття автомобільних доріг (вулиць) області з можливістю внесення даних зареєстрованими користувачами.
3. Організувати і провести інформаційно-пропагандиські кампанії з метою підвищення освіченості і відповідальності учасників дорожнього руху шляхом використання різних методів комунікації (телебачення, печатна продукція, радіо, автопробіги тощо).
4. Згідно рекомендацій Стратегії та Директиви 2008/96/ЄС Європейського Парламенту з метою моніторингу стану безпеки дорожнього руху, виявлення потенційних ризиків в дорожньому русі, оперативної розробки заходів щодо підвищення безпеки дорожнього руху організувати та забезпечити проведення в межах регіонів України «Аудиту безпеки дорожнього руху» (далі Аудиту). В рамках Аудиту:
а) Провести наукові дослідження та розробити методику проведення Аудиту на різних стадіях функціонування доріг (вулиць);
б) Для оптимізації витрат на утримання вулиць та доріг дослідити і перевірити доцільність використання існуючих технічних засобів регулювання дорожнього руху на вулицях і дорогах;
в) Створити план заходів щодо оновлення (реконструкція, встановлення нових, тощо) технічних засобів регулювання дорожнього руху.
5. Провести наукові дослідження і розробити рекомендації по застосуванню в умовах України сучасних (з досвідом успішного використання в країнах світу) заходів підвищення безпеки дорожнього руху, зокрема:
а) Автоматизованого контролю стану покриття проїжджої частини на небезпечних ділянках автомобільних доріг із застосуванням портативних метеостанцій;
в) Автоматизованого аудиту стану дорожніх умов та технічних засобів організації дорожнього руху з використанням інтелектуальних транспортних систем, зокрема систем ADAS;
б) Заходів по створенню (реорганізації) єдиного паркувального простору в містах з урахуванням змін в законодавстві.
в) Рекомендацій по застосуванню сучасних схем кільцевих перетинань (міні-кільцеві перехрестя, тощо).
6. Впроваджувати заходи щодо профілактики та зниження кількості ДТП, що відбуваються з вини водія, зокрема:
а) Розробити нормативно-правові засади для контролю та запобігання агресивної поведінки водіїв під час керування транспортним засобом, зокрема розробити та ввести в юридичне поле відповідний термінологічний апарат (агресивне керування, небезпечна манера водіння, тощо);
б) Запровадити систему автоматичного віддаленого контролю за режимом руху ліцензованих транспортних засобів та діями водія під час керування із подальшим автоматизованим аналізом отриманих даних та застосуванням індивідуальних профілактичних заходів до кожного водія;
в) Проводити моніторинг рівня професійної компетентності (майстерності) водіїв для чого створити відповідний реєстр та рейтинг безпечності водіїв.
г) Розробити ефективну систему перепідготовки та підвищення майстерності водіїв, зокрема практику обов’язкового психологічного тестування та навчання водіїв, які систематично порушують ПДР або схильні до агресивної поведінки на дорогах.
7. Розробити та затвердити національну методику вартісної оцінки наслідків ДТП, зокрема методику визначення статистичної вартості життя людини (Value of Statistical Life, or VSL).
8. Розробити методику функціональної стратифікації елементів вулично-дорожньої мережі міст для впровадження ефективної системи управління швидкісним режимом на вулицях і дорогах, зокрема використання зонального принципу обмежень швидкості руху транспортних засобів.
9. Провести дослідження ефективності систем ADAS Mobileye та розробити рекомендації щодо їх використання на ліцензованому автомобільному транспорті як заходу забезпечення активної безпеки транспортних засобів та як елементу системи автоматизованого аудиту транспортної інфраструктури.
10. Рекомендувати відповідальним органам місцевої влади один раз на півріччя проводити громадські слухання та звітувати про хід виконання плану заходів з підвищення рівня безпеки дорожнього руху в регіоні. На громадські слухання необхідно запрошувати фахівців та науковців галузі, представників громадських організацій, управлінь Національної поліції та Укртрансбезпеки, ЗМІ, тощо.
Дякуємо організаторам за запрошення та сподіваємося на подальшу плідну співпрацю у 2020 році.